Δελτίο Τύπου 18/09/2019 - Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας

Μετάβαση στο περιεχόμενο

Δελτίο Τύπου 18/09/2019

Παρουσίαση Σκηνοθετών - 18/09/2019


ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΔΡΑΜΑΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ – ΔΗΜΟΣ ΔΡΑΜΑΣ


42ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΔΡΑΜΑΣ
 
15-21 Σεπτεμβρίου 2019

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΚΗΝΟΘΕΤΩΝ ΤΡΙΤΗΣ 18/09/2019

 
 
Ρεπορτάζ Δημήτρης Καστώρης

 
 
Στο αποκορύφωμά  των προβολών των ταινιών του 42ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, οι παρουσιάσεις των σκηνοθετών,  λύνουν απορίες που έχουν δημιουργηθεί στο κοινό. Ταυτόχρονα όμως μεταφέρουν και την άποψη του ιδίου του σκηνοθέτη για την ταινία του, οδηγώντας ενίοτε τον θεατή σε μια διαφορετική ανάγνωση από την αρχική που έκανε κατά τη διάρκεια της θέασης
Scenes of a love life (Σκηνές μας ερωτικής ζωής), σκηνοθέτης Miguel Afonso.
Μία συρραφή από σκηνές, δοσμένη έτσι ώστε να παρουσιάζεται η ερωτική ιστορία ενός ζευγαριού, χωρίς όμως χρονολογική σειρά. Μιλώντας για το τι σημαίνει να κάνεις σινεμά στην Πορτογαλία, τη χώρα του, ο σκηνοθέτης Miguel Afonso είπε πως στη χώρα του η κρατική χρηματοδότηση είναι καλή και σχετικά εύκολη για την παραγωγή ταινιών, αν και ο ίδιος δεν χρειάστηκε να ακολουθήσει αυτό το δρόμο.
Winter solstice (Χειμερινό ηλιοστάσιο), σκηνοθέτης Alessandra Pescetta
Σε μία πλούσια πόλη του Ιταλικού Βορρά, η οποία όμως μέσα στην ευημερία της έχει ξεχάσει να φροντίσει το υπόβαθρο της και είναι περιτριγυρισμένη από σκουπίδια, μια πρόσφυγας, ανακαλύπτει πως τα απομεινάρια της καταναλωτικής κοινωνίας μπορούν να αποτελέσουν αφορμή για την αναγέννηση της ελπίδας. «Δημιουργεί με αυτά έναν τάρανδο ο οποίος συμβολίζει πως ναι, είναι δυνατόν να αλλάξουν οι καταστάσεις» παρατήρησε η κα. Alessandra Pescetta. Αναφορικά με τις δυσκολίες στην υλοποίηση των ταινιών στη χωρά της υπογράμμισε πως πέρα από τον οικονομικό τομέα, σημαντικό θέμα αποτελεί και ο χρόνος υλοποίησης μιας ταινίας, από τη σύλληψη της έως ότου βγει στις κινηματογραφικές αίθουσες.
Καρτ ποστάλ από το τέλος του κόσμου, σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος.
Ο σκηνοθέτης εμπνεύστηκε την ταινία όταν βρισκόταν στη Σύρο, την εβδομάδα των capital controls, και άρχισε να παρατηρεί τις αντιδράσεις του κόσμου. Όπως είπε, θέλησε να δείξει την αντίδραση ζευγαριών διαφορετικών ηλικιών, σε μία υποτιθέμενη καταστροφή του σύγχρονου πολιτισμού. Μέσα σε εφτά μέρες διακοπών, όσες και οι ημέρες της δημιουργίας του κόσμου, κι ενώ ο κόσμος των ηρώων του σιγά σιγά καταρρέει καθώς «πέφτουν» τα συστήματα επικοινωνίας, αναδεικνύονται οικογενειακές δυσλειτουργίες και διαφορετικές  ιδιοσυγκρασίες και νοοτροπίες.
Η γραμμή, σκηνοθέτης Λουκάς Αγέλαστος.
Όπως εξήγησε ο σκηνοθέτης,  η ταινία αποτελεί έναν τρόπο τινά «πιλότο» μιας μεγάλου μήκους ταινίας που έχει στα σκαριά, και θεώρησε ενδιαφέρον να δει κατά πόσον θα μπορούσε να σταθεί από μόνη της ως μια μικρού μήκους. Εστιάζει σε κάτι που βιώνει σχεδόν καθημερινά η πλειονότητα των Ελλήνων: την όχληση από εισπρακτικές εταιρίες για λογαριασμό των τραπεζών. Ηρωίδα του είναι μια εσωστρεφής και ευαίσθητη νηπιαγωγός που λόγω ανεργίας αναγκάζεται να εργαστεί σε ένα τέτοιο περιβάλλον. Όμως η πρωταγωνίστρια του, παρά την πίεση του κυνικού  προϊσταμένου της, αντιμετωπίζει με ευαισθησία τους «πελάτες» της εισπρακτικής εταιρείας.
Βασιλικός, σκηνοθέτης Βαγγέλης Σέρφας.
Αναγκασμένος να επιστρέψει στο νησί καταγωγής του, λόγω του θανάτου της μητέρας του, ο πρωταγωνιστής της ταινίας διαπιστώνει πως δεν μπορεί να αποχωριστεί το παρελθόν του το οποίο  συμβολίζει μία γλάστρα με βασιλικό που αγαπούσε η μητέρα του. «Διαπιστώνει πως η φροντίδα της γλάστρας που του άφησε η μητέρα του είναι βάρος και προσπαθεί να την ξεφορτωθεί -κάτι όμως που τελικά δεν καταφέρνει», είπε ο παραγωγός της ταινίας Γιώργος Πατεράκης που παρευρέθηκε στην παρουσίαση.
Land, σκηνοθέτες Θεοδώρα Πασκουνέλι – Αντζέλικα Λένα.
Για την ταινία μίλησε η παραγωγός της Νικόλ Αλεξανδροπούλου.  Μία προσφυγοπούλα σώζεται από έναν γέρο μεθυσμένο αρχαιοκάπηλο. Και οι δύο χρησιμοποιούν τη γη για επιβίωση, ο καθένας με το δικό του τρόπο.  Η ταινία αντλεί την έμπνευσή της από διαφορετικές μυθολογίες της Μεσογείου.
Μέσα μου βλέπω μόνο τη θάλασσα, σκηνοθέτες Γιώργος Κυβερνήτης-Νεφέλη Οικονόμου Πάντζου-Μαρία Σιδηροπούλου-Αλέξης Χατζηγιάννης
Ένα ντοκιμαντέρ για τις ζωντανές εμφανίσεις του Βαγγέλη Γερμανού, που 40 χρόνια μετά  τα θρυλικά «Μπαράκια» τις δεκαετίας του ΄80 αρχίζει μία σειρά από ζωντανές εμφανίσεις σε μπαράκια των Αθηνών. Οι σκηνοθέτες μίλησαν με θερμά λόγια για την συνεργασία τους και την γνωριμία τους με το Βαγγέλη Γερμανό, υπογραμμίζοντας πως ο Έλληνας συνθέτης-στιχουργός-ηθοποιός είναι καθημερινός κολυμβητής  κι ένας ιδιαίτερα ζεστός και συνεργάσιμος άνθρωπος.

Για το γραφείο τύπου
Ευάννα Βενάρδου
6932906657
25210-27435
Email: press@dramafilmfestival.gr
Χορηγοί - Υποστηρικτές


















Δράμα: Αγίας Βαρβάρας9, 66100 - Δράμα   Τηλ: 25210 47575, Fax: 25210 33526
Αθήνα: Εμμ. Μπενάκη 71, 10681 - Αθήνα   Τηλ: 2103300309, Fax: 2103302818
e-mail: kinfest[at]dra.forthnet.gr
Επιστροφή στο περιεχόμενο