Δελτίο Τύπου 22/09/2018 - Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας

Μετάβαση στο περιεχόμενο

Δελτίο Τύπου 22/09/2018

Κριτικός σχολιασμός-αποτίμηση του Ελληνικού Διαγωνιστικού Τμήματος - 22-09-2018


ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΔΡΑΜΑΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ – ΔΗΜΟΣ ΔΡΑΜΑΣ


Δελτίο Τύπου 22/09/2018

41ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ
ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
24ο  ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
ΔΡΑΜΑΣ

Κριτικός σχολιασμός-αποτίμηση του Ελληνικού Διαγωνιστικού Τμήματος, από την Ιωάννα Αθανασάτου.

Η Ιωάννα Αθανασάτου, ιστορικός και θεωρητικός κινηματογράφου, η οποία διδάσκει στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, έκανε και φέτος μια ενδιαφέρουσα αποτίμηση του ελληνικού διαγωνιστικού προγράμματος, ανιχνεύοντας τις τάσεις των ταινιών που συμμετείχαν στο 41ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας.
 
 
Όπως είπε, είναι ενθαρρυντικό που η παραγωγή μικρού μήκους ταινιών είναι τόσο πλούσια παρά τις δυσκολίες, ενώ αναφερόμενη στα θεματικές του φεστιβάλ παρατήρησε πως ήρωες πολλών ταινιών φέτος ήταν νεόπτωχοι, υπερχρεωμένοι, νεοάστεγοι ή απλήρωτοι εργαζόμενοι. «Εργατικά ατυχήματα, ασφυξία, και μια συμπιεσμένη οργή στην ελληνική κοινωνία μετά τον οδοστρωτήρα της κρίσης». Ωστόσο, όπως παρατήρησε, η νέα γενιά μοιάζει να αφήνει την κρίση περισσότερο στο φόντο, ενώ μετά από μια έξαρση της θεματικής του προσφυγικού, φέτος δεν υπάρχει ούτε μια ταινία που να καταπιάνεται με το θέμα».
 
 
«Για πρώτη φορά φέτος κάποιες ταινίες θίγουν το ζήτημα της ανάληψης προσωπικής ευθύνης, ενώ δίνεται ζωτικός χώρος στην ανάπτυξη των χαρακτήρων, που πλέον δεν είναι τόσο σχηματικοί. Η ρεαλιστική αφήγηση κυριαρχεί, με κάποια τραχύτητα, ενώ, συχνά, σκληρές σκηνές βίας, ακατέργαστες, φτάνουν τα όρια της αντοχής του θεατή. Δεν λείπει επίσης η υπόκωφη βία».
 
Εντόπισε ωστόσο και ένα ευπρόσδεκτο στοιχείο τραγικωμωδίας, σουρεαλισμού και γκροτέσκο σε κάποιες ταινίες, αλλά και μια αδυναμία στους σκηνοθέτες να οδηγηθούν σε ένα στέρεο τέλος.
 
Ταυτόχρονα παρατήρησε ένα ενδιαφέρον γύρω από την εμμονική ενασχόληση με τα social media και το ιντερνετ «χωρίς όμως εμβάθυνση».
 
 
Η σεξουαλικότητα, με την μορφή  κυρίως του άδειου από νόημα σεξ, αλλά και οι διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ των ζευγαριών μοιάζουν να κυριαρχούν φέτος, όμως αυτή τη χρονιά δόθηκε μια ιδιαίτερη έμφαση στην έμφυλη βία. «Είχαμε 7 ταινίες που καταπιάνονται με τον βιασμό, και ο χειρισμός του θέματος ποικίλει. Υπήρξαν ταινίες που με έναν υποδειγματικό τρόπο απεικονίζουν τον βιασμό ως μια πράξη επιβολής εξουσίας, αλλά και άλλες που λειτούργησαν απενοχοποιητικά για την πράξη και αποπροσανατολιστικά –βλέπουμε δηλαδή κάποια στοιχεία οπισθοδρόμησης…».
 
Στον αντίποδα πάντως, παρατήρησε πως τουλάχιστον 20 ταινίες γυρίστηκαν από γυναίκες, γεγονός ενθαρρυντικό.
 
 
Η κυρία Αθανασάτου αναφέρθηκε σε πολλούς τίτλους ταινιών ως αντιπροσωπευτικά παραδείγματα των προαναφερόμενων τάσεων, ενώ διαπίστωσε και μια ακόμα τάση, αυτήν της εξερεύνησης της σχέσης εγγονιών και παππούδων, που ίσως και να σηματοδοτεί, όπως είπε  «μια επιστροφή στις χαμένες αξίες».
 
 
Ας σημειωθεί πως το πλήρες κείμενο  της εισήγησης της Ιωάννας Αθανασάτου, όπως επίσης και ο αντίστοιχος κριτικός σχολιασμός του διεθνούς τμήματος από την Μανουέλα Τσερνάτ, θα αναρτηθούν εντός των ημερών στην ιστοσελίδα του Φεστιβάλ.
 



Για το γραφείο τύπου
 
Ευάννα Βενάρδου
 6932906657
 25210-27435
 Email: press@dramafilmfestival.gr

Πατήστε πάνω στην εικόνα για να κατεβάσετε το Δελτίο Τύπου




Χορηγοί - Υποστηρικτές
 


























Επιστροφή στο περιεχόμενο